Tänään ei sitten käytykään missään ja se näkyi kyllä. Teukka riehui ja nukkui ja taas riehui. Mun kädet on täynnä pieniä haavoja ja paita on täynnä reikiä kun se retuuttaa mun hihaa. Kyllä siitä on sitten tehtävä suojelukoira kun se tarraa koko pienen leukansa voimalla mun käsivarteen eikä puhettakaan, että päästäisi irti. Onkohan sille Tsekissä opetettu jo jotain Silmänisku

Tai sitten siitä on tehtävä agilitykoira. Tein pihalle Royal Canin ruokalahjuksena saaduista estekepeistä pienen 5 cm korkean esteen ja Teukkapoika veteli siitä yli ihan omaksi huvikseeen täyttä laukka monta kertaa. Aina uudestaan ympäri ja taas esteen yli Nauru. Se olisi kyllä pitänyt saada videolle.

Pihalla se mennä viuhottaa itsekseen ja tutkii ja haistelee eikä välillä ota kuuleviin korviinsakaan vaikka kutsun luokse. Se ei kyllä kovin kauheasti näytä hätkähtävän eikä hätääntyvän vaikka mua ei näkyiskään. Otin sitten vähän jauhelihaa makupalaksi ja otin muutaman kerran läheltä luoksetuloja kutsumalla nimellä. Kyllähän se tuli kun tajusi, että mulla on tosi herkkuja mukana. Eikä sitten mennytkään kovin kauas. Tuo omatoimisuus vähän hirvittääkin. Sais se pikkaisen enemmän pihalla kaivata mua. Tähän ehkä tarvittais vähän apuja. Miten tuota laumaviettiä vois vähän nostaa? Vai korjaantuuko tuo kun pennun kanssa vain touhutaan.