Mentiin illasta hiekkakuopille. Koirat oli vain maannut pientä päivälenkkiä lukuunottamatta koko päivän kun oli niin älyttömän kuuma. Vielä illalla yhdeksän aikaan oli tosi lämmin, joten otin aika pienen treenin.

Ekaksi sivulla oloa. ohjasin koiraa vielä aika paljon jalalla (miten hanna opetti), mutta nyt en käyttänyt kättä enkä kädessä ollutta namia ohjaavana vaan odotin, että teukka lopettaa namin perään pomppimisen ja heti oikeasti paikasta ja istumisesta naksautin. Tämä toimi ja teukka oli heti jotenkin keskittyneempi.

Sitten tehtiin eka pidempi pätkä seuraamista ehkä noin kuusi askelta. Mulla oli koira irti, joten sehän lähti kääntyilemään ja edistämään namin perässä. No tein myös näitä imuutusseuraamisia pari lyhyttä pätkää. Ei nyt pitäis hätäillä. Varsinkaan kun en edes etukäteen ajatellut mitä aion. Aloin vain seuruuttaa.

Sitten leikittiin patukalla jota vedän narun päässä. Tämä on nyt selvästi teukan suosikki kun sillä ollaan leikitty tosi harvoin. Lopetin leikin hyvissä ajoin ja vaihdoin lelun namiin.

Koirassa tuntui kuitenkin olevan vielä intoa, joten heittelin palloa pari kertaa ja juoksimme sitten pallo suussa kentältä pois.

Tämä oli iloinen lyhyt treeni.

Mietin lenkillä ollessani niitä tavoitteita ja isoimmaksi tavoitteeksi laitoin, että ensi syksynä me läpäistäis BH. Teukka on silloin noin 1,5 v ja meillä on yli vuosi aikaa treenata. Tämä tuntuu nyt todella isolta haasteelta mulle, sillä uskon, että koira siihen pystyis, mutta kehitynkö minä samaa vauhtia... Olen ajatellut niin, että yksin koiran kanssa mä en siihen kykene, mutta vuoden aikana me ehditään hakemaan monenlaisia apuja. Johonkin säännölliseen oppiin me nyt kyllä ekaksi mennään ja olen jo monta kertaa ollut soittamassa Salmelle, mutta vielä en ole saanut aikaiseksi.

Vielä pitää miettiä tavoitteita hakuhommeleitten suhteen, mutta ehkä siinä seuraava askel olisi ilmaisun harjoittelu ja haukku tuntuis tällä hetkellä helpommalta opettaa. Isompia tavoitteita en osaa vielä ajatella.