Tänään tuli sitten täyteen maaginen kolmen koon rajapyykki. On se vaan kuukausi mennyt yhdessä hujauksessa. Nyt on sitten parhain sosiaalistamisaika takana ja toivottavasti olen nyt tehnyt tarpeeksi työtä, että Teukasta tulisi reipas ja luottavainen koiruus. Tietysti sosiaalistaminen jatkuu tästäkin eteen päin ja pyrin ottamaan Peukkua kaikkiin mahdollisiin paikkoihin mukaan jonne koiria nyt saa viedä.

Kauhean epävarma olen omista kyvyistäni kasvattaa noin hienoa koiraa ja moneen kertaan olen miettinyt, että voi kun olis kokemusta paljon enemmän, niin ei tarviis arpoa aina, että tekeeköhän nyt oikein ja onkohan tämä sopivaa ja treenaankohan liikaa/liian vähän ja annanko pennun levätä tarpeeksi ja juoksutanko liikaa/liian vähän Huuto Kai mä oon vähän neuroottinen...

Nyt on kuitenkin sellainen olo, että pitäis vähän himmata noiden tokoliikkeiden kanssa ja ottaa vaan hauskan pitoa treenatessa. Ei siis niin, että en tekis mitään tokoon viittaavaakaan vaan leikkisin ja riekkuisin pennun kans enemmän. Sehän kyllä tekee kaiken tähän asti opetetun tosi hienosti, mutta vähän on sellainen tuntu, että treenaamiseen pitäis saada enemmän hauskuutta ja vähemmän olla niin tosissaan. Pelottaa, että Teukka pian kyllästyy... Enkä mä halua olla vain pelkkä nakkikone vaan parasta ykkösseuraa mitä teukka voi ikinä kuvitella...

Se on nyt saanut riekkua Sennin kans lähipäivinä aika paljon pihalla ja hauskahan niitä on katsella kun ne telmii, mutta ehkä sen kuitenkin pitäis telmiä enemmän mun kanssa kuin sennin kanssa. Koiruudet on nyt muutenkin eristettävä ulkoillessa. Ne nimittäin karkasi tänään sennin johdolla naapuriin pari kertaa ja senni oli käynyt myös uimassa läheisessä joessa. Vesi virtaa tähän aikaan vuodesta aika vauhdilla ja jos teukka olis sattunut sinne menemään, niin se olis ollut menoa. Senni vielä jotenkin sieltä pääsee pois. Hitsi kun ärsyttävää jos tuon tavan nyt pentu oppii.

Meillähän ei aita kierrä vielä talon takaa, joten nyt se on tänä keväänä saatava umpeen. Senni on nyt sitten pihalla itsekseen ollessa tarhassa ja teukka käy vain valvotusti pihalla. Mä olen tähän asti siis päästänyt ne aamulla ensin itsekseen pissalle ja sitten vielä ennen töihin lähtöä laskenut ne riekkumaan hetkeksi keskenään. No nyt ei lasketa enää.

Teukalle otin tänään läppäisualustaa ja se on kyllä hauskaa kateltavaa. Koira oikein tumauttaa tassunsa siihen lappuun Nauru. Sitten ihan pari sivulle tuloa ja maahan menoa nyt pihalla ekaa kertaa. Vähän leikkimistä ja nakin heittoa. Ihan jees, mutta riekkumista siis lisää.