Mentiin Annan kanssa meidän lähimetsään jälkiä treenailemaan. Teukkakin pääsi kokeilemaan. Tallattiin noin 10 x 10 metrin alue, jonne heiteltiin pieniä keppejä. Teukka sai katsoa ihan vierestä kun kävin niitä heittelemässä ja samalla vähän innostin ja heiluttelin kepukoita.

Jonkun aikaa teukka kierteli ja ihmetteli, että mitäs tässä nyt pitäisi tehdä. Vähän sitä hämäsi kun mä pidin valmiina käsiä treeniliivien taskussa, jotta ehtisin naksauttaa heti kun koira koskettaa keppiä. Aluksi se alkoikin varpujen seassa tarjoamaan rullausta ja napitti mua namien toivossa, mutta sitten käveleskelin alueella ja vähän heiluteltiin keppejä, niin johan alkoi nenä toimia. Naksautin aina kun nenä koski keppiä. En siis odottanut, että koira ottaa ne suuhunsa. Koira löysi noin 6-8 keppiä.

Naksutin toimi kyllä tässä harjoituksessa tosi hyvin. Mut mun suu ei meinaa pysyä kiinni vaan samalla kun naksautan sanon myös hyvähyvähyvä, vaikka se naksaushan jo tarkoittaa sitä. Eli pitäis vaan antaa naksauksen palkata ja sitten lopuksi kehua vielä päälle. Turhaan mä siinä vielä höpötän samaan aikaan Hymy. Ja teukka seuraa tosi vahvasti mitä mun kädet tekee. Pitäis oppia olemaan niin, että kädet ei vispaa joka suuntaan. Vaikeaa on kun pitäis samaan aikaan naksauttaa ja olla valmiina antamaan nameja, jotka on jossain syvällä treeniliivien kätköissä ja vielä suljetussa purkissa. Omaa sähläystä kyllä pitäis saada jotenkin vähennettyä.

Oltiin jo päivällä käyty suht pitkä lenkki aika kuumissa olosuhteissa, joten tuon keppitreenin jälkeen koira oli kyllä sippi.