Mentiin hiekkakuopille tavoitteena nyt saada sivuasia kuntoon. Tajusin vasta tänään, että otan ongelmat liian vakavasti ja ajattelen, että ne ei ole enää korjattavissa, mutta eihän se asia todellakaan näin ole.. Ja tänään tuon asian minulle opetti Teukka.

Otin sivuharjoitusta ilman käden kaarta vain taputtaen reiteen heti jos koira ei tajunnut tulla oikealle paikalle. Ja kappas kyllä se koira sittenkin tietää mitä sivu tarkoittaa se korjasi hienosti itse paikkaansa kun vähän käännyin pois päin ja tätä sivulle oloa myös vahvistettiin kestolla. Ja silmiin se kyllä tapittaa. Mahtavaa!

Sitten otettiin seuraamisen aloitusta ja tässä mä en aluksi muistanut tuota kyynärpäätä pitää kiinni ruumiissa ja silloin koira alkoi pomppia eteen nähdäksensä mut. Mutta kun muistin kadän oikean asennon ja muutaman toiston jälkeen koira oikein pomppasi eteenpäin pysyen kuitenkin suorassa mun vieressä ja istahtaen saman tien. Mahtavaa tämäkin.

Ei tehty kuopilla muuta. Ennen iltaruuan antoa otin maahan menoa, missä koira tarjosi heti istumista kun olin suorassa. Jos olin vähänkin kumarassa koira meni maahan. Tämä vain tarkoittaa, että koira seuraa erittäin tarkasti mun ruumiin kieltä. Muutama toisto ja tämäkin alkoi sujua. MAhtavaa jälleen!

Sitten vielä maassa olon kestoa ja tässä ei ollut mitään vaikeuksia pysyä. Mä vain ajoittelin mun palkkaamista ja maahan käskyä miten sattuuu, mutta tämän sain teukalta anteeksi. Jälleen...Mahtavaa!

Kyllä koira ohjaajaansa opettaa on meidän motto tästä lähtien