Pikkukoira alkaa olla jo miesten iässä. Synttäreiden kunniaksi ei treenattu tänään mitään. Käytiin vain lenkkeilemässä metsässä.

Teukka on alkanut vähän haastaa Senniä eikä niin helposti alistu joka asiassa. Se on huomannut, että Senni ei pääse joka tilanteessa yhtä kovaa juoksemaan niin lenkillä ollessa se vedättää sennin ympäri ihan piruillessaan. Jos se on saanut jonkun lelun tai kepin niin se vedättää sen kanssa karkuun eikä enää heti luovuta sitä sennille. Tämä on ihan hyvä. Jossain vaiheessa mulla oli vähän huoli mitä tuo sennin kurmuutus saattaa aiheuttaa Teukalle, mutta se oli vähän hätäilyä.

Vähän mietityttää tuo koiran hallinta. Nyt on lähiaikoina ollut muutama tilanne, missä Teukan korvat on kadonnut eikä se heti tulekaan mun luokse kun kutsun.Tätä on tapahtunut tilanteissa, jossa ollaan jo treenattu ja olen laittamassa koiraa autoon, mistä Teukka ei sitten oikein tykkää. Näitä on lähinnä tapahtunut treenikentillä missä on ollut muitakin koiria. Tämä korvien katoaminen näissä tilanteissa on tietysti aika vaarallista kun ei voi tietää miten muut koirat luokse juoksevaan vieraaseen koiraan suhtautuu.

Olen myös miettinyt sitä, että koirathan viettävät aika paljon aikaa keskenään kun ne ovat päivät joko tarhassa tai sisällä ja illat pihalla kun tulen kotiin. Ja vielä yötkin kahdestaan kodinhoitohuoneessa. Otan Teukkaa kyllä sisälle välistä iltaisin olemaan ja leikkimään mun kanssa + tietenkin treenit, mutta riittääkö se..? Toisaalta onhan paljon esim. työkoiria, jotka ovat kaiken aikaa tarhassa ja ne otetaan vain lenkitettäväksi ja treenattavaksi pois sieltä, mutta ne on tarhoissaan kuitenkin ilman muita koiria. Enkä mä kyllä sellaistakaan haluaisi, koska teukka ei ole mikään työkoira vaan mun kaveri.

Voi olla, että mä huolehdin taas turhia, mutta omia pelkojani vähentääkseni voisin pitää koiria enemmän erikseen ulkoilemassa ja käydä teukan kanssa useammin kahdestaan lenkillä. Myös tuota rauhoittumista meidän pitäis ottaa uudelleen harjoitteluun. Nyt koira ei enää oikein mahdu syliin, mutta illalla sitä vois ottaa lattialle viereen siliteltäväksi ja rapsuteltavaksi.