Otin Teukan mukaan koiranruokaostoksille Keljonkankaalle ja samalla yhdistettiin treenaus sekä lapsen puistossa käyttäminen.

En vieläkään jaksa kyllästyä ihmettelemään Teukan lunkia otetta uusiin paikkoihin. Se ei ollut käynyt täällä koskaan aikaisemmin ja silti se keskittyi vain täysillä muhun (tai mun taskuista soljuviin nakkeihin). Suoritimme liikkeitä puistorakennelmien välissä, jotta pystyin samalla seuraamaan Elsan touhuja.

Ekaksi otin pari pätkää seuraamista. Hienosti meni ja teukka on oppinut jo pysähdyksessä istumaan sivulle. Edelleen seuruutan vielä imuutuksessa eli nakkia tippuu suuhun koko ajan. Vähän kyllä jännittää kun tämä tuntuu nyt näin helpolta, että miten koira tulee kestämään palkattomuutta. Sittenhän sen vasta näkee miten hyvää meidän yhteistyö on ja millainen on meidän suhde oikeasti.

Tauon jälkeen otettiin maahan menoja eikä tässäkään mitään ihmeitä. Nyt menee jo pyllykin lähes joka kerta maahan.

Sitten taas pari pätkää seuraamista, missä matkan varrella tuli vastaan tien reunakiveys. Sitäkään koira tuskin huomasi, niin kova oli nakin himo.

Tehtiin vielä istumisen kestoa joka meni nyt aivan loistavasti. Kerran lähti paikaltaan mun peruuttaessa, mutta mä olin itse tuossa kohtaa liian vaativa. Kyllä taas tauko treenamisesta on tehnyt tehtävänsä.

Ihan lopuksi otin muutaman nakin heiton ja samalla pysäytyksen. Tästä teukka tykkää tosi kovasti, joten halusin lopettaa johonkin hauskaan juttuun. Vähän pysähdykseen on tullut viivettä joka varmaan johtuu siitä, että ei olla tuota treenattu vähään aikaan.

Illalla otettiin kotipihassa hyppyharjoitusta, mikä meni muuten ok, mutta jos mä heitin nakin liian sivuun, niin koira kiersi esteen. Ihan loogista, mutta minun pitäisi pystyä tämä välttämään, jotta hyppyyn ei tulisi niin montaa virhekertaa. Pian se oppii kiertämään esteen takaisin tullessaan. Muutenkin mulla on jotenkin epävarma olo tuon hypyn opettamisessa kun en tiedä miten saisin koiran istumaan ja pyytämään lupaa hyppyyn. Ehkä jätetään nyt hyppy hetkeksi hautumaan ja kysytään sit Salmelta apuja.

Harjasin vielä molemmat koiruuvet ja leikkasin kynnet. Kauheasti niistä vaa irtoaa tuota karvaa.