Vielä iltasella Viherlandialla agitreenit. Harjoituksena oli radan pätkä: hyppy hyppy putki kaarella ja sen jälkeen hyppy hyppy. Tässä siis treenin aiheena persjättö -niminen kuljetus, jossa koira jätetään taakse ja otetaan sitten vauhdissa uudelleen ohjaukseen.

Mentiin ekaksi pelkkä putki, jossa mä sitten valssasin pariin otteeseen kunnes muutaman kuivaharjoittelun jälkeen vihdoin hokasin. Teukalla on sen verran vauhtia, että kiire tulee jos meinaa yhtään jäädä miettimään. Tai oikeastaan kuvio ja omat liikkeet pitää olla jo mielessä tosi selkeästi sillä radalla mulla ei ole aikaa miettiä yhtään :). Tässäkin varmaan harjaantuu ajan kanssa. Ei se teukka kuitenkaan mikään ylinopea ole, mä olen vain hidas :)

Pelkän putkiharjoittelun jälkeen otettiin ensin yhden esteen takaa, joka meni ok. Joskin mä olen edelleen myöhässä ja taisin täsäkin kohden valssata kerran.

Omatoimiharjoitteluna oli kepit, okseri, rengas ja A. Kepit ovat edelleen hepreaa ja niihin mä tarvitsen ihan kunnon ohjausta. A meni tosi hyvin  kunhan muistaa sanoa ajoissa odota käskn alastulossa.

Okseri on kuin normaali hyppy. Renkaassa teukka meni kerran alta, mutta sitten ohjasin vain todella selkeästi.

Sitten lopuksi vielä kahden esteen takaa tuota harjoitusta ja nyt teukka ei meinannut lukita putkea ollenkaan. Edellinen koira oli juuri suorittanut tehtävää samalla tavalla, joten en tiedä johtuiko se siitä vai ohjasinko epäselvästi, koskapa putki on ollut tosi varma este aikaisemmin. No tämä nyt ei ollut suurin haasteemme vaan putken jälkeen mulla pettää ohjaus. Siinä pitäisi samalla ottaa koira vastaan ja ohjata uudelle esteelle ja vielä muista se viimeinenkin este ja  pitää vielä itsensä oikeassa linjassa. Oli lähellä, etten joutunut itse hyppäämään noita esteitä, sillä niin läheltä niitä juoksin.