Otin sisällä ilman häiriötä noudon tiivistystä nyt ekaa kertaa. Aluksi meni muutama kerta ennen kuin Teukka hokasi pitää letkun pätkää suussa sekä samalla tulla eteen, mutta sitten kun hokasi (ja kun mä hokasin miten koira sen hokasee :)), niin tehtiin kolme toistoa vaikeuksitta. Otin myös maassa oloa liikkuen taakse kolme askelta ja odotin kolme sekunttia ja palasin palkkaamaan. Näitä tehtiin myös kolme toistoa, eikä ongelmia.

Mentiin sitten ulos ja ekaksi tietty seuraamiset. Ihan hyvin koira seurasi, mutta jokseenkin vireettömämmin kuin ennen. Olenkohan seuruuttanut lähiaioikoina liikaa ja edennyt liian nopeasti.. ehkä olisi hyvä jättää pari kertaa nyt seuruuttamatta ja tehdä näitä muita osioita eteen päin. Muita harjoituksia teukka tekee tosi hyvällä vireellä ja on heti mukana täysillä eli tästä vois päätellä, että olen vain seuruuttanut koirasta innon pois...

Sitten maassa oloa liikkuen taakse päin. Nyt kun teukka muisiti mistä on kyse, niin otin aluksi kuutta askelta taakse ja odotin paikalla laskien myös kuuteen ja siiten palasin palkkaamaan. Kun tässä ei ollut mitään ongelmaa, otin 10 askelta. Koira ei lähtenyt paikoiltaan, vaikka tiellä meni auto! Ihmeellistä. Tästä sitten isot kehut ja palkat.

Eteen tuloa ensin istuttaen koiran lähelle. Eipä tässäkään mitään kummempia. Muutaman kerran aluksi yritti istumisen sijaan mennä maahan. Varmaan kun taas tein istumisharjoituksen heti maassa olo harjoituksen perään. Tämä vain kertoo siitä, että käskyt ei vielä ole tarpeeksi iskostunut mieleen ja sitten koira ei malta kuunnella ja mä annan epäselviä käskyjä jne..

Lopuksi vielä leikkiä kahdella patukalla, niin että annoin vietin tyydyttyä (salmen kirjan mukaan) ja nostin sen taas rauhoittumisen jälkeen uudestaan esiin. Ja kyllä se syttyy. Nyt olen oppinut tuota heittotekniikkaakin sen verran, että mun ei itse tarvitse juosta pitkiä matkoja patukoita hakemassa. Mä en nimittäin todellakaan ehdi. Teukka jätti aluksi patukan heti kun huomasi mun kädesää uuden. Nyt vain vaadin sen tuomaan patukan lähemmäs ja sehän tuo ja tiputtaa nyt vanhan patukan vasta kun uusi lentää. Tässäkin voi siis kehittyä :)